Komunikat
Ogólne Wytyczne dla Organizatorów i Uczestników Regat
Mamy nową sportową rzeczywistość. W związku z nadzwyczajną sytuacją spowodowaną epidemią COVID-19 zarząd sekcji F5 postanowił uchwalić wytyczne dla organizacji zawodów.
Podstawą prawną jest Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 29 maja 2020, Poz. 964.
Mając na uwadze bezpieczeństwo epidemiczne wszystkie zawody będą organizowane z zachowaniem szczególnych wymogów sanitarnych.
Uczestnictwo w regatach odbywa się na własną odpowiedzialność uczestnika.
Każdy uczestnik zrzeka się w najszerszym zakresie dozwolonym przez prawo wszelkich roszczeń wobec organizatorów regat.
Każdy organizator musi zapewnić warunki i możliwość przestrzegania ogólnych wytycznych - zachowanie dystansu społecznego, dopuszczalnej określonej ilości osób, konieczność zasłonięcia ust i nosa, dezynfekcji rąk etc. a uczestnik musi postępować zgodnie z nimi.
Wszystkie procedury informacyjne, zgłoszenia, komunikaty, na ile to jest możliwe, powinny być ogłaszane w formie elektronicznej lub nagłośnienia bez kontaktu osobistego.
Ceremonie otwarcia regat, zamknięcia powinny odbywać się z zachowaniem dystansu społecznego.
Wszyscy uczestnicy regat muszą ponadto stosować się do bieżących zaleceń obowiązujących na terenie obiektu/strefy, na którym odbywają się zawody.